Sběrná aktualita Dobré Energie
11.09.2019
20. 8. 2019
do datového skladu byly vloženy tyto novinky:
1) nový produktový list DE
16. 8. 2019
Centropol Energy nezamítá Dobré Energii ukončení smlouvy dohodou při přepisu se změnou dodavatele, viz bod 33. Je tedy možné smlouvu na původního zákazníka vypovídat před DE, dříve bylo nutno zasílat akceptaci.
12. 8. 2019
do datového skladu byl vložen aktualizovaný produktový list Dobré Energie, který obsahuje tyto novinky:
• Bod č. 6 byl doplněn o postup, jak může klient zaplatit mimořádnou zálohu. Pokud při změně dodavatele klient obdrží od původního dodavatele přeplatek, převede si ho na Dobrou Energii, aby první vyúčtování neměl s doplatkem.
• Bod č. 32 byl revidován a opraven-Změna majitele odběrného místa pod dodávkou Dobré Energie.
Odkaz na pokyn: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/produktovy-list-de-09.08.2019.pdf/
12. 4. 2019
do datového skladu byly vloženy tyto novinky:
1) aktualizovaný produktový list DE
7. 2. 2019
U dodavatelů skupiny Bohemia Energy (BEE, XE, COMFORT, 3E) je momentálně zamítána změna dodavatele se změnou zákazníka v případě, kdy je k podkladům doložen vytištěný online výpis z katastru nemovitostí. Toto odůvodňují tím, že dle nich online výpis z katastru nemovitostí není uznatelným dokladem o nabytí nemovitosti, a že je třeba zaslat originální výpis z katastru či jiný dokument prokazující, že jejich zákazník opustil adresu odběrného místa.
Tento případ byl několikrát reklamován, ale reklamace nebyla uznána. Tento případ řešilo i vedení společnosti, které bohužel také neuspělo.
Prosím tedy o předání informace obchodním zástupcům, že bude momentálně zapotřebí při ZZZD přikládat originální výpisy nebo kupní smlouvy.
26. 11. 2018
Termín pro doručení produkce na Dobrou Energii, která má být připojena od 1. 1. 2019 je 7. 12. 2018. Na nejzazší termín doručení do Vaší typující kanceláře se informujte u asistentky nebo manažera takové kanceláře. Podrobnější informace budou k dispozici na aktualizačním semináři OE 1. 12. 2018.
23. 8. 2018
do datového skladu byly vloženy tyto novinky:
1) upravený produktový list DE: byla doplněna obecná definice účelového přepisu v bodě č.33 a bod č.39 byl doplněn o upozornění z DE na zplnomocnění. Dále dnes přišla nová informace z DE o platbách přes SIPO viz bod 6.
3. 7. 2018
1) Pravidla, podle, kterých je počítáno plnění business plánů v rámci Dohody o ukončení smlouvy o manažerském bonusu malusu
26. 6. 2018
1) doplněný produktový list DE: v bodě 6 bylo přesněji popsáno, jak má klient zaplatit první platbu, pokud platí zálohy přes SIPO, které nabíhá s měsíčním zpožděním po zadání.
1) nový produktový list DE verze 1. 6. 2018: jaké body se upravovaly najdete v hlavičce, zejména jde o změny podmínek přepisů, pročíst, proškolit a zavést do praxe.
2. 2. 2018
Dobrá Energie nebude zpracovávat smlouvy, kde je původním dodavatelem Maxim Energy.
28. 11. 2017
do datového skladu byly vloženy tyto novinky:
1) novýproduktový list EPET Klasik partner :do datového skladu byl vložen nový produktový list k produktu Klasik partner který se prodává od 1.9.2017, lze sepisovat přes kalkulačku OE
cesta:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/epet/epet-produkt-klasik-partner/
dále do složky Návod na vyplnění smluv EPET, byl vložen Pokyn pro vyplnění smlouvy na základě plné moci a dokument nejčastější chyby při vyplňování
cesta:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/epet/epet-produkt-klasik-partner/navod-na-vyplneni-smluv-epet/
2) novýpokyn produktový list DE :byl vytvořen nový bod č. 7 který popisuje jak postupovat, pokud zákazník požaduje daňový doklad o zaplacení zálohy (platby)
cesta:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/produktovy-list-de-24.11.2017.pdf/
součástí tohoto bodu č. 7 je i nový dodatek ke smlouvě, který byl rovněž vložen do datového skladu
cesta:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/prilohy-k-produktovemu-listu-de/dodatek-de-pro-danovy-doklad.pdf/
Jelikož včera z technických důvodů neproběhl webinář na toto téma, z nova připomínám tuto novinku!!!
3) novýpokyn odstupování dle §11a EZ :do datového skladu byl vložen nový pokyn pro odstupování od smluv z důvodu navýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Dále byly vloženy nové formuláře pro toto odstoupení. V pátek 10.11.2017 na školení PSP bylo toto téma proškoleno. Jelikož se očekává zdražení cen za elektřinu, bude toto téma velice aktuální a je třeba tuto dovednost ovládat v souladu s tímto §11a Energetického zákona (EZ) aby případné odstoupení proběhlo v pořádku.
nově: nové formuláře pro odstoupení dle §11a odst. 5 lze tisknout již přes kalkulačku OE
27.11.2017
Produkci, která má být připojena 1. 1. 2018, je třeba doručit na Dobrou Energii nejpozději 4. 12. 2017. Pokud bude nějaká smlouva s těmito parametry doručena po tomto termínu, bude ponížena jednorázová provize o 50 %. U smluv doručených od 11. 12. 2017 již není možné zaručit, že bude klient připojen včas a nedojde tak k neoprávněnému odběru. Smlouvy s původním dodavatelem musí mít zákazník ukončeny, DE bude odběrná místa pouze připojovat.
27.10.2017
1) nový produktový list DE: do datového skladu byl vložen nový produktový list DE, novinky se dozvíte v bodě 1.
2) nový pokyn ceník Jistota 2019: do datového skladu byl vložen pokyn k novému ceníku Jistota 2019
3) nové plné moci DE: do datového skladu byly vloženy nové plné moci DE s opraveným názvem pro ČEZ Prodej, a.s.
4) nový pokyn DE Reakce na stavy smluv DE nahrané do NIS: jde o aktualizované vysvětlivky k jednotlivým stavům smluv, velmi důležité
cesta:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/pokyny/pokyn-reakce-na-stavy-smluv-de-nahrane-do-nis/7. 9. 2017
Smlouvy klientů, kde DE vypovídá za klienta s tříměsíční výpovědní lhůtou, musí být doručeny na kancelář DE do 19. 9. 2017. Po 19. 9. je nutné, aby smlouvu vypověděl klient (DE bude pouze připojovat).
30. 8. 2017
1) nový produktový list DE: byly doplněny nové pravidla pro první zálohu, nové informace ke změně distribuční sazby
27. 7. 2017
Ceny u Dobré Energie pro rok 2018
Na základě četných dotazů Vám chceme sdělit informace o předpokládaných cenách elektřiny a plynu pro příští rok.
V minulých letech jsme využívali příznivých podmínek na trhu a tak jsme již během léta zveřejňovali levnější ceny Dobré energie na další rok. V letošním roce se sešlo mnoho vlivů, které ovlivní ceny DE ale i ostatních dodavatelů v následujícím roce. Jedná se zejména o růst cen elektřiny, velké výkyvy cen plynu a samozřejmě i konec intervence ČNB. Z těchto důvodů bude problematické nasazený trend výrazného zlevňování udržet a navíc není čitelné ani chování dalších významných dodavatelů.
Proto jsme se rozhodli, že definitivní stanovení a následné zveřejnění nových cen prozatím odložíme. Vy i zákazníci se o nich včas dozvíte a jistě budou opět patřit mezi nejnižší na trhu.
24. 7. 2017
Aktualizace pokynu Reakce na stavy smluv nahrané do NIS http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/pokyny/pokyn-reakce-na-stavy-smluv-de-nahrane-do-nis/pokyn-reakce-na-stavy-smluv-de-nahrane-do-nis.pdf/
Bude doplněno také do nejbližší aktualizace produktového listu DE.
12. 7. 2017
22. 6. 2017
1) nový poroduktový list DE: byly doplněny nové připomínky z DE k bodu č. 41 - jak reagovat na stavy smluv (nezdařilé změny dodavatele) a to nové odstavce
b) Námitky z důvodu odstoupení
d) Zamítnutí změny dodavatele se změnou zákazníka (majitele odběrného místa)
tyto nové způsoby oznámení z DE již přišly tento týden, prosím o proškolení a zejména spolupráci s PSP při zavádění do praxe
cesta: http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/produktovy-list-de-22.6.2017.pdf/
12. 6. 2017
1) nový poroduktový list DE: byly doplněny připomínky z DE a vložen nový bod č. 41 jak reagovat na stavy smluv (nezdařilé změny dodavatele).
24. 5. 2017
1) nový poroduktový list DE: bly doplněny velmi důležité novinky viz seznam níže. Dále produktový list obsahuje odskoky z obsahu na dané téma pro snadnější vyhledávání.
Prosím o proškolení a zavedení do praxe
- Bod č. 6 doplněny informace k výpočtu záloh a jejich změně
- Bod č. 13 doplněny podmínky provize u přepisu v rámci DE
- Bod č. 17 doplněna pravidla pro komunikaci s DE a aktualizováný seznam
- Bod č. 18 nové generování čísel smluv
- Bod č. 30 doplněny informace k průvodce
- Bod č. 32 doplněna výjimka na Lama Energy
- Bod č. 34 aktualizované kompletní podklady k novému odběrnému místu (OM) plyn a elektřina a OM v rezervaci
- Bod č. 35 kompletně nový bod změna distribuční sazby
12. 5. 2017
1) doplněný pokyn DE k ceníku Jistota 2018: pokyn byl doplněn o novinky které zveřejnil produktový ředitel Ondra Marek na AS
cesta: http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/pokyny/pokyn-cenik-jistota-2018/
11. 5. 2017
Dnes jsme dostali informaci z DE, že nebudou dělat přepis OM od LAMA ENERGY.
Lama to v obchodních podmínkách vůbec neřeší a odmítá výpovědi dohodou na základě změny majitele odběrného místa.
Takže přepisy od Lamy se musejí řešit jako přepisy u CENTROPOLU, viz info produktový list DE.
12. 4. 2017
Pokud nám chce energetický poradce nebo jeho kancelář sdělit opravu co se týče data výpovědi nebo připojení zákazníka, stačí zaslat e-mailem a změnovou průvodku s dalšími dokumenty vložit do přílohy e-mailu.
Množí se nám situace, že je informace zaslána jak e-mailem, tak poštou společně s novými smlouvami a duplikují se tak zbytečně požadavky a práce na zpracování. Děkuji.
Bc. Ondřej Marek